מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

    חלופת אשפוז פסיכיאטרי

    חלופת אשפוז פסיכיאטרי – במה מדובר?

    כאשר אנשים מבקשים את עזרה בעקבות מצב נפשי ירוד, חלקם רוצים לדעת כיצד הם יכולים להשתמש במסגרת חלופת אשפוז פסיכיאטרי כדי להתמודד בצורה טובה יותר או מהר יותר  עם משבר נפשי. אנשים החווים בעיות נפשיות כגון דכאון, חרדה, מחשבות אובדניות, הפרעת דחק פוסט טראומטית, לעתים קרובות מוצאים את עצמם זקוקים לסיוע חיצוני כדי למצוא שוב את הדרך להמשיך לחיות באופן נורמטיבי. חלקם דורשים מערך טיפולי, אישפוז ותמיכה וליווי גם לאחר האשפוז. 'וילה מטריקס' מספקים את כל המערכת הנדרש כדי לתמוך המטופלים הזקוקים לסיוע נפשי בעקבות משבר, ומאפשרים להם לקבל את כל הטיפולים ללא הצורך באשפוז בבית חולים פסיכיאטרי.

    הצוות המקצועי המרכיב את המערך של חלופת אשפוז פסיכיאטרי

    כחלק מהמערך של חלופת אשפוז פסיכיאטרי, צוות המטפלים הבכיר של 'וילה מטריקס' פועל יחד כצוות רב מערכתי. פסיכיאטרים מומחים בעלי ניסיון משמעותי בניהול משברים, פסיכותרפיסטים מומחים, פסיכולוגים קליניים ומומחים נוספים. כולם בצוות עובדים יחד בצורה חלקה, כולל הרופאים, הפונה ויקיריו. אנשי מקצוע במהלך הטיפול מסוגלים לזהות טוב יותר את צרכי הטיפול וליצור תוכנית טיפול מדויקת עבור המטופלים כאשר הם עובדים בצוותים רב מערכתיים המאפשרים להם ללמוד על התנאים הייחודיים של המטופלים, משפחותיהם וקהילותיהם. הכל נעשה מתוך תקווה שהמטופל ויקיריו יצליחו לזהות טוב יותר את האתגרים, לקבל תובנה עליהם ולמצוא פתרונות להתמודד איתם באמצעות הטיפול. הדרישות והיעדים הטיפוליים הייחודיים של כל מטופל מובילים לפיתוח תוכנית הטיפול האישית שלו.

    הערך של השתתפות המשפחה בתהליך ההחלמה ממשבר נפשי

    תוצאות בטיפול במצבו הרגשי של האדם טובות ומהירות יותר כאשר הטיפול הנפשי מלווה במסגרת משפחתית תומכת ומכילה, כך עולה ממחקרים רבים. השתתפות המשפחה בטיפול מוערכת מאוד בתהליך ההחלמה. קרובי משפחתו הקרובים ביותר של האדם הם בעלי הידע המעמיק ביותר על אישיותו, לרבות דברים שהוא אוהב, תגובותיו והרגליו. במקביל לכך שהיא מסייעת לצוות המטפל במעקב אחר מה שהמטופל צריך, מעורבות בני משפחה בכל שלב, עדכון ושילובם במסגרת הטיפול מסייעת למטופל להיחלץ מהמשבר אליו הוא נקלע. זקוקים לסיוע נפשי? אל תוותרו על האפשרות שלכם לקבל את הטיפול הטוב ביותר! חייגו עכשיו אל 'וילה מטריקס'.

    חלופות אשפוז

    חלופות אשפוז

    האם יש סיכוי גבוה יותר לחלות אם אתם מתאשפזים בבית חולים? האם אדם הסובל מבעיות נפשיות חמורות, כמו חרדה חמורה, פסיכוזה או דיכאון רציני, באמת ירוויח מהאורות הבוהקים, החלוקים הסטריליים ומיטות בית החולים הצפופות? ישראל ראתה בשנים האחרונות את יעילותן של חלופות אשפוז, כל אחת מהן מציעה התייחסות שונה במקצת לאותה בעיה. למטופלים הנמצאים במשבר ובמצוקה יש גישה לסוג חדש של טיפול הודות לאפשרויות הללו. בית מאזן מאפשר למטופלים לקבל את כל הטיפולים הדרושם להם, תחת השגחה צמודה של צוות מקצועי, אבל באווירה בייתית ונעימה, ללא שום זכר לבית חולים. המטרה היא לא להתמקד רק במחלה ובאדם החולה, אלא להדגיש את כל התכונות החיוביות של המטופל כמו גם את כישוריו ויכולותיו, כדי שניתן יהיה לחזק את כוחותיו בהתמודדות מול המחלה. במאמץ לסייע לאדם הנאבק במחלות נפש, לגרום לו להרגיש ראוי, שווה ומוכשר, בית מאזן 'וילה מטריקס' שואפים לצמצם את מספר האשפוזים החוזרים למוסדות פסיכיאטרים כדי להעניק למטופלים כלים ומיומנויות שיעזרו להם להשתלב באופן נורמטיבי בחברה.

    איך מרגישות חלופות אשפוז של בית מאזן?

    יחד עם התחושה והאווירה של בית, המראה החיצוני של חלופות אשפוז שונה באופן קיצוני מזה של בית חולים. בית מגורים מסביר פנים ונוח בו הדיירים משתתפים באופן פעיל בכל תחומי חיי היום יום, לרבות אך לא רק הכנת הארוחה, עיצוב החללים, ניקיון ועוד. כולם, החל ממדריכים ועד דיירים, זוכים ליחס שווה ומכבד. בבית המאזן, הרעיון שאדם הוא חלק בלתי נפרד מרשת של דינמיקה חברתית הקשורה זו בזו, עם תחושת הערך העצמי שלו בהתייחסות לחברה בכללותה, מולידה דינמיקה חברתית בריאה שבאה לעזור למטופלים להתמודד עם הקשיים הנפשיים שלהם.

    מחלת נפש היא אינה מחלה כרונית

    בעוד שבתי האיזון אכן מספקים גישה לטיפול רפואי, זה לא נחשב לטיפול ראשוני אלא כטיפול משלים. בסך הכל, האישיות של האדם היא מה שמודגש, ולא המחלה הספציפית. חלופות אשפוז מאפשרות למטופל להשלים עם עיה או משבר של בריאות הנפש ולהתמודד איתן באופן מותאם אישית. הצוות המקצועי של 'וילה מטריקס' רואה מעבר למחלה של המטופל, אל גם את אופיו ונפשו, ובהתאם לכך מתאימים עבורו את הטיפול הטוב ביותר. לפרטים נוספים צרו קשר עם 'וילה מטריקס'.

    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

      מה זה חלופת אשפוז פסיכיאטרי?

      במקרים בהם מצבו הבריאותי של המטופל מאפשר זאת, חלופת אשפוז פסיכיאטרי בוילה מטריקס עדיפה על פני אשפוז במחלקה הפסיכיאטרית בבית חולים. המטופלים מקבלים את הטיפולים והמעקב שלהם בסביבה נעימה ורגועה, ללא הלחץ, הריחות והרעשים של בית החולים. בגלל זה, למטופל יש חופש גדול יותר והוא משיג את תוצאת ההחלמה מהר יותר. וילה מטריקס מספק רמה גבוהה של השגחה וטיפול על ידי טובי המומחים.

      האם זה מועיל להתאשפז בגלל מחלת נפש?

      התשובה לשאלה האם אשפוז פסיכיאטרי עוזר היא לרוב -בהחלט כן, למרות כל הבעיות והחוסרים. מספר רב של מטופלים דיווחו שטיפול זה עוזר להם להירגע, להחזיר את שיווי המשקל הנפשי, לברוח ממצבים רגשיים כואבים ועוד. אין ספק שאשפוז פסיכיאטרי הוא אמצעי מציל חיים שיכול להיות בעל השפעות חיוביות מרחיקות לכת על החולים. אבל, בעקבות העומסים אותם חווים בתי החולים בכל רחבי הארץ, חלופת אשפוז פסיכיאטרי מאפשר להעניק למטופלים סביבת טיפול בה הם מקבלים את הטיפול המתאים ביותר למצבם הנוכחי במסגרת מתאימה, תומכת ומכילה.

      מתי כדאי לפנות אל חלופת אשפוז פסיכיאטרי?

      בית חולים פסיכיאטרי הוא מקום אליו מגיעים אנשים עם מחלת נפש קשה כדי לקבל טיפול. אנשים המפגינים שילוב כלשהו של הסימנים הבאים מעידים בדרך כלל על מצב לא יציב נפשית:

      • ניתוק מהעולם הסובב
      • סוגים מרובים של הזיות
      • פגיעה משמעותית בתפקוד היומי
      • התנהגות כועסת המאיימת על אחרים או על הסביבה

      פסיכיאטרים נוטים להמליץ על טיפול באשפוז כאשר הם מעריכים סיכון גבוה למטופל או לסביבתו. כך עולה גם הסבירות לאשפוז בכפייה. אשפוז כפוי יכול להתקבל על ידי פסיכיאטר מחוזי, מנהל בית חולים פסיכיאטרי או בית המשפט, לפי הנוהל הקיים במשרד הבריאות. אשפוז מסוג זה נתפס בדרך כלל כ"רע אך הכרחי" בתרבות המודרנית. אבל עם חלופת אשפוז פסיכיאטרי, כבר לא חייבים להגיע למצב של אשפוז בכפיה. הצוות המקצועי והמסור של וילה מטריקס יתאימו למטופל את הטיפול המותאם ביותר עבורו באופן אישי, וילוו אותו לאורך כל הדרך לאיזון נפשי והחלמה. החלמה במקום שלוו, נעים ומקצועי כמו וילה מטריקס עדיף על פני אשפוז במחלקה הפסיכיאטרית.

      אילו חלופות אשפוז קיימות?

      רווחת המטופלים עדיפה על פני עומסי העבודה של בתי החולים. בעקבות אפשרות לבחירת חלופות אשפוז, ניתן לקבל את כל הטיפול הרפואי לו המטופל זקוק ולאו דווקא בבית החולים הפסיכיאטרי. חלופה בטוחה ואיכותית לאשפוז מסורתי היא וילה מטריקס. משרד הבריאות הישראלי קידם באופן פעיל את שילובו האיטי אך המתמיד במערכת הבריאות, של אפשרויות לחלופת אשפוז. כשמסתכלים על זה מנקודת המבט של המערכת, היתרונות ברורים: זה עשוי להקל ביעילות על הדרישות ההולכות וגוברות במחלקות הפסיכיאטריות ולהביא לחיסכון ניכר בעלויות. היכולת לבלות כמה שיותר זמן במקום שיכול לספק למטופל את כל צרכיו ואת הטיפול הרפואי הנדרש, מוקף באנשים אהובים, עדיפה עבור המטופל לאין שיעור על פני אשפוז.

      מדוע חלופות אשפוז עדיפות על פני אשפוז בבית חולים

      אשפוז במחלקה מנתק את החולה מחייו ומסביבתו המוכרת, מעמיד אותו בסיכון לחשיפה לזיהומים, ולא אחת, עלול לגרום להחמרה במצב הנפשי. בנוסף להורדה משמעותית של הסכנות הללו, אשפוז בוילה מטריקס הופכת את הרופאים לנגישים יותר למטופל, מאפשר טיפול מותאם יותר ומקל על ביצוע השיקום לאחר אשפוז בבית החולים. מוסד לבריאות הנפש או המחלקה הפסיכיאטרית של בית חולים כללי הוא המקום הרגיל של מטופל לעבור אשפוז פסיכיאטרי. בדומה לסוגי אשפוז אחרים, מטרתו היא להעניק טיפול רפואי לחולים תוך פיתוח תכנית שיקום לטיפול בכל הבעיות הנפשיות הבסיסיות. חזרתו הבטוחה והבריאה של המטופל לקהילה היא המטרה הסופית של תכנית זו.

      המטרה של חלופות האשפוז

      במחלקות הפסיכיאטריות מקבלים המטופלים טיפול ומעקב צמוד של צוות רב תחומי הכולל בין היתר אחים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מטפלים ופסיכיאטרים. כל איש צוות רפואי נמצא שם מסיבה מסוימת: לאבחן בעיות נפשיות של המטופל, לטפל בהן ולעזור לו לעמוד על הרגליים. טיפולים תרופתיים ופסיכולוגיים שונים, זמני ארוחות קבועים, שעות שינה ויקיצה ברורות, ופעילויות פנאי הם כולם חלק מתוכנית השיקום. אבל במקום ללכת לבית חולים ניתן לגשת אל חלופות אשפוז נפש קיימות במגוון מסגרות קהילתיות, ואחת מהן היא וילה מטריקס. שם תוכלו לקבל את כל המעקב והטיפול המסור ביותר, עד להחלמה. אין צורך לעבור את האשפוז בחדר בית החולים, מה שיכול עוד יותר לפגוע במצבכם הנפשי. צרו קשר עם וילה מטריקס לפרטים נוספים.

      שירותים נוספים
      קליניקה לטיפול רגשי
      קליניקה לטיפול רגשי מבית וילה מטריקס התמודדות עם נבכי החיים אינה פשוטה לרבים מאיתנו. אתגרים רגשיים כמו לחץ, דאגה ודיכאון יכולים לגרום לנו להרגיש חסרי אונים לפעמים. טיפול רגשי מועיל במצב זה. זהו משאב רב עוצמה לפיתוח מודעות עצמית, התמודדות עם(...)
      קרא עוד
      טיפול בהלומי קרב
      כיצד ניתן לבצע טיפול בהלומי קרב? אנשים רבים מכירים את המושג הלם קרב כסוג של הפרעת דחק פוסט-טראומטית שחיילים עלולים לפתח לאחר שהם עדים או עוברים אירועים הרסניים בזמן שהם משרתים את ארצם בצבא. כמו הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD), הלם קרב הוא תג(...)
      קרא עוד
      מרכז יום לטיפול בהתמכרויות
      מרכז יום לטיפול בהתמכרויות וילה מטריקס תוכניות טיפול בהתמכרות לסמים מגיעות בכל הצורות והסוגים, אך הן תמיד חולקות קבוצה משותפת של עקרונות ונהלים המסייעים למטופלים להתגבר על ההתמכרויות שלהם. רוב מרפאות הטיפול מספקות פעילויות וטיפולים כאלה כחל(...)
      קרא עוד
      מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
      השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

        חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים