מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

    התמכרות לתרופות מרשם

    התמכרות לתרופות מרשם עם חומרים אופיאטים

    התמכרות לתרופות מרשם הינה התמכרות נפוצה מאוד, אשר חוצה גילאים ומעמדות. וילה מטריקס הינה מרכז טיפול ושיקום בהתמכרויות שונות, אשר מעניק טיפול מקצועי באווירה משפחתית ובתנאים אקסקלוסיביים. בוילה מטריקס מאמינים כי ההתמכרות היא אך ורק סימפטום של בעיה אחרת שהובילה את המטופל אל ההתמכרות, ולא הבעיה עצמה. התמכרות לתרופות מרשם היא שם רחב, כאשר ישנם כמה סוגים של התמכרות לתרופות.

    מהם סוגי התמכרות לתרופות מרשם?

    התמכרות לתרופות מרשם היא בדרך כלל אל תרופות הרגעה אשר מדכאות את פעילות מערכת העצבים המרכזית, אלה הם הסוגים העיקריים של הכדורים האחראיים להתמכרות זו:

    • כדורי שינה ותרופות הרגעה: התמכרות לכדורי שינה היא שונה אצל מבוגרים וצעירים. בקרב מבוגרים המתמודדים עם קשיי שינה ולא יכולים להירדם ללא כדורים, ומאבדים שליטה על השימוש בתרופה. בקרב צעירים, לרוב נטילת תרופות השינה נעשית כדי להתמודד עם קושי נפשי ובעזרת הכדורים הם מצליחים לישון ואף להתרחק מן המצוקה הרגשית. גם ההתמכרות לתרופות ההרגעה עשויה להתרחש עקב שימוש לרעה או שימוש לא מבוקר, לרוב סביב צורך להתמודד עם חרדה לאורך זמן. אנשים רבים אף מוסיפים גם שימוש באלכוהול על מנת להעצים את האפקט, מה שהופך את העניין למסוכן מאוד.
    • משככי כאבים: על פניו זו התמכרות לתרופות "קלות" כמו אדוויל ואקמול שמתחילה עקב צורך להתמודד עם כאב כרוני כמו כאבים עקב טראומה כתאונות דרכים או כאבי גב קשים. בהתמכרות זו, הולכת ופוחתת יכולת הסיוע של משכך הכאבים בהקלה על כאב, המטופל מפתח סבילות ואז נאלץ להגדיל מינון כדי לחוש הקלה במידה בה הורגל לה, ובמידה ולא מעלים מינון – תסמונת גמילה עשויה להופיע. תסמונת גמילה ממשככי כאבים קשה ומאתגרת כמו גמילה מהרואין לדוגמא, ולכן רבים נמנעים ממנה ויש צורך בליווי מקצועי.
    • ריטלין: בשנים האחרונות זוהי תופעה נפוצה, לרוב בין בני נוער. כיום גם רופאי משפחה יכולים לתת עבורה מרשם ואף ניתן להשיג אותה בצורה לא חוקית באופן די פשוט. במצבי קיצון ייתכנו תופעות לוואי כגון: תוקפנות, מצבים פסיכוטיים, הזיות, חרדה, אי-שקט, ועוד.

    אי לכך, יש לפנות אל מרכז גמילה מתמחה על מנת לקבל טיפול מתאים.

    התמכרות לתרופות מרשם עם חומרים אופיאטים

    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

      התמכרות לתרופות

      תרופות באות לשרת מטרה אחת, והיא שיכוך כאבים או קידום תהליכים רפואיים בקרב אדם. העניין הוא שתרופות מרשם רבות נושאות אופי נרקוטי, וחלק מהאנשים שצורכים אותם לראשונה מתמכרים לתחושת ההקלה שהם משיגים באמצעות הצריכה. התמכרות לתרופות מרשם זהה בחומרתה לכל התמכרות אחרת, שכן היא גורמת לצורכים אותה לפתח תלות פיזית ונפשית בתרופות המרשם ומביאה להשפעות הרסניות על שגרת חייו של המכור.

      תרופות מרשם ממכרות

      התמכרות לתרופות מרשם מתפתחת בדרך כלל על רקע נטילת תרופה ממשפחת האופיואידים, המסייעת בעיקר בהרגעה או בדיכוי של המערכת העצבית. הנפוצות ביותר מבניהן הן אוקסיקודון, מורפין, בופרנורופין ופנטניל. אותן התרופות נקלטות בגוף, נקשרות לקולטנים אופיאטיים המצויים בו וכתוצאה מכך נגרמת תחושת אופוריה ממכרת, המעלה את הסיכון להתמכר.

      תופעות הלוואי הנפוצות בהתמכרות לתרופות מרשם הינן בחילות, הקלות, עצירות, גרד ולעתים אף דיכוי נשימתי שמהווה סכנת חיים ממשית. כאשר נוטלים מינון יתר מתרופת המרשם עשויים לסבול מנשימה איטית שתוביל לבסוף למוות.

      כיצד ניתן לפתוח התמכרות לתרופות מרשם?

      ההתמכרות היא פועל יוצא של תלות יתר אשר מפתחים בתרופות המרשם. זה קורה תוך פעילות במסגרת שלושה דפוסי שימוש:

      1. פיתוח תלות יתר לאחר מחלה \ פגיעה – ההתמכרות נוצרת בעיקר בקרב נפגעי טראומה או תאונה, אשר סובלים ממחלות כרוניות קשות וזקוקים לתרופה בעלת השפעה חזקה שתקל על עוצמות הסבל והכאב. לרוב אלו אנשים נורמטיביים לחלוטין, לא בהכרח בעלי פוטנציאל התמכרותי, אולם הצריכה השוטפת גורמת להם לפתח תלות בתרופה.
      2. פיתוח תלות כרונית בחומרים פסיכו – אקטיביים – מיוחסת לאנשים ששוהים במרכזי גמילה ומטופלים באמצעות טיפול תרופתי ממושך. המטופלים משתמשים שלא לצורך בתרופות מרשם נוסף על הטיפול התרופתי הקיים, דרך גורמים לא חוקיים ורופאים שונים.
      3. פיתוח תלות יתר ממושכת – אנשים שבעברם היו מכורים לחומרים פסיכו-אקטיביים ונגמלו, אולם משבר אישי שפקד אותם גרם להם למצוא נחמה בצריכה מוגברת של תרופת מרשם.
      גמילה מתרופות נוספים
      מרחיקים מכם את הסמים ומצילים את חייכם
      התמכרות לסמים היא הרסנית בכל קנה מידה, בין אם מדובר בסמים קשים או סמים קלים. הסיבה לכך היא שמלבד המכור עצמו שנפגע מההתמכרות שלו, על כל אחד כזה ישנם כמה אנשים שלא מכורים אבל מושפעים מההתמכרות של אותו אדם. אנשים שקרובים אליו מאוד, צופים בו הו(...)
      קרא עוד
      נפרדים מהאלכוהול לנצח
      כשחושבים על גמילה מאלכוהול, המחשבה הראשונה בדרך כלל פשוטה מאוד. הרי בסך הכל מדובר בתהליך מהיר בו אדם מפסיק באופן חד ומהיר לצרוך אלכוהול, ומתרגל לזה. אין ספק שזה נשמע קל, אך בפועל מדובר באחד התהליכים המסובכים, הכואבים והמתישים ביותר שיש. על(...)
      קרא עוד
      אל תתמכרו למחסור בכאב
      משככי כאבים הם פתרון מעולה להקלה על כאבים של אדם, כך שרק הגיוני ליטול אותם ברגע שמורגשת אי נוחות שפוגעת בתפקוד היום יומי. הבעיה מתחילה כשהשימוש בתרופות ומשככי מכאבים הופך להתמכרות של ממש, ופתרון לכל בעיה ולו הקטנה ביותר. כך, התמכרות למשככי(...)
      קרא עוד
      מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
      השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

        חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים