מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

    גמילה מהתמכרויות – צעד הכרחי לחיים חדשים

    אנשים רבים נאלצים להתמודד עם התמכרויות כאלו ואחרות במהלך חייהם. לעתים מדובר בהתמכרויות לחומרים מסוימים, כמו למשל אלכוהול, סמים וכו', ואילו לעתים יהיו אלו התנהגויות התמכרותיות סביב אשליה או פנטזיה כלשהי, כמו הימורים והפרעות אכילה. ככל שההתמכרות מעמיקה, האדם מאבד עוד קצת מהשליטה על חייו ומכניס את עצמו לבור שקשה מאוד לצאת ממנו. למי שחש שהוא כבר עומד בקצה ואין לו או למשפחתו את היכולות והידע הנדרש כדי לסייע לו, סימן שיש צורך בגורם מקצועי שיסייע לו בגמילה מהתמכרויות.

    סוגי התמכרויות

    כפי שכבר ציינו בפסקה הקודמת, ישנם כל מני סוגים של התמכרויות. ההתמכרויות הנפוצות שמגיעות לאוזנינו הן התמכרויות לאלכוהול, לסמים, לסיגריות ולהימורים, אולם ישנן גם כן התמכרויות פחות מדוברות כמו התמכרויות לסקס, לפורנו, לקניות ועוד. הגבול שבין הנאה מבוקרת לבין התמכרות הוא דק מאוד, שכן כל אחד ממושאי ההתמכרות נושאים אפקטים של ריגוש וכיף, וכאשר לא יודעים או מצליחים לעצור את זה בזמן, החיים הופכים להיות כאוס וההשלכות הן הרסניות.

    על פי סיווג מקצועי, כלל סוגי ההתמכרויות נכנסים תחת שתי כותרות: התנהגויות התמכרותיות והתמכרות לחומרים. התנהגויות התמכרותיות מאופיינות בדפוסי פעולה מסוימים שנועדו למלא אחר פנטזיה או משאלת לב ריסקית למדי (הפרעות אכילה, הימורים), בעוד התמכרות לחומרים מאופיינת בחשק עז לאורך כל שעות היממה לחומר מסוים, כאשר כל הדרכים לשם השגתו והשימוש בו נראות למכור כשרות.

    דרכים לגמילה מהתמכרויות

    מכורים רבים מנסים לבצע גמילה עצמאית על ידי מדריכים ברשת או על ידי רכישת ספר שמסביר כיצד לעשות זאת. ישנם כאלה שאכן מצליחים והשמחה היא רבה , אולם יש כאלו שההתמכרות כבר שולטת בהם עד לכדי אובדן שליטה מוחלט שלהם, ויש צורך מיידי בהתערבות חיצונית של גורם מקצועי. לשם כך נועדו מוסדות גמילה מהתמכרויות,  המכילים צוותים מקצועיים שנועדו ללוות את המטופלים ולסייע להם להיגמל מההתמכרות. תחילה מתאימים למטופל תוכנית גמילה אישית מותאמת, ומשם כבר מתחילים ליישם אותה הלכה למעשה. התהליך איננו פשוט כלל, אולם המטופל מרגיש שהוא יכול להרוויח את חייו מחדש.

    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

      מאמרים נוספים
      הגיע הזמן לעשות משהו כדי לשנות את המצב
      הימורים הם חלק בלתי נפרד מהחיים של רבים מאיתנו. יש לא מעט אנשים שמארגנים פעם בשנה נסיעה למקומות מיוחדים שבהם ההימורים הם חוקיים. עם זאת, יש גם לא מעט אנשים שהופכים את ההימור לחלק בלתי נפרד מחייהם ולמעשה הופכים להיות מכורים. אם זה נשמע לכם מ(...)
      קרא עוד
      להתמודד עם קושי לא פשוט
      להיות אדם מכור לסמים זה אומר להתמודד עם קושי לא פשוט. אפילו למכורים הכי גדולים יש רגעים קטנים של התפקחות שבהם הם מבינים ואומרים לעצמם את האמת: אנחנו מכורים. אנחנו מכורים ואי אפשר להמשיך ככה יותר. לכן, אם זה קורה לאחרונה גם לכם, בהחלט יכול ל(...)
      קרא עוד
      הרגע שבו כדאי לחשוב על טיפול בהתמכרות לא...
      אלכוהול הוא חלק מהחברה שבה אנחנו חיים, ואפשר לראות זאת במדינות רבות בעולם. יש מדינות, כמו איטליה למשל, שבהן ארוחת צוהריים ללא כוס אלכוהול היא לא ארוחה שלמה. עם זאת, שתיית אלכוהול עלולה גם להיות מוגזמת ולהפוך להתמכרות של ממש. זה לא קורה ביום(...)
      קרא עוד
      מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
      השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

        חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים