מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

    מהו ההבדל בין התמכרות לכפייתיות ומדוע לא ניתן להיגמל מכפייתיות?

    התמכרות

    אי אפשר להתמכר לכל דבר, אלא רק לדברים מסויימים. ברשימת הדברים שהגוף מתמכר אליהם נכללים כל אותם דברים שאינם הכרחיים לגוף אדם או להישרדותו.

    למשל, התמכרות לאלכוהול או לסמים או לסיגריות. אלה דברים שהגוף אינו חייב אותם, אבל הוא בהחלט יכול להתמכר אליהם ולצרוך אותם בכמויות גדולות מאוד.

    כפייתיות

    לעומת התמכרות, כפייתיות היא צריכה מוגזמת של דברים שהגוף דווקא כן זקוק להם, אבל לא בכמות שבהם היא נצרכת אלא בכמות פחותה וסבירה. ברגע שהצריכה היא בכמויות בלתי סבירות או בצורה שהיא בלתי נשלטת ניתן להגדיר את ההתנהגות כהתנהגות כפייתית.

    לכתבה המלאה – לחץ כאן

    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

      מאמרים בנושא גמילה מעישון נוספים
      סיגריה אלקטרונית
      סיגריה אלקטרונית - נוזל מילוי - ניקוטין תמיד חלמתם על הרגע בו תפסיקו לעשן ותהיו אנשים בריאים יותר? בשביל זה המציאו את הסיגריה האלקטרונית . היא משמשת כתחליף לסיגריה רגילה והיא עוזרת לאנשים שמנסים להפסיק לעשן , המראה שלה כמו סיגריה רגילה ואפי(...)
      קרא עוד
      הפסקת עישון זה לא הוקוס פוקוס
      הפסקת עישון רק נחישות תנצח כאשר אנו מפסיקים לעשן ישנה בראש תמונה אופטימית שבשלב מסויים הדחף העז לסיגריה יחלוף ואנו אפילו ניגעל מהמקל סרטן הזה שנקרא סיגריה. אך המציאות קצת יותר אפורה וקשה מכך, הרצון לסיגריה ירדוף אותנו חודשים עם לא שנים והדב(...)
      קרא עוד
      סיגריה אלקטרונית, מה זה?
      מי מאיתנו לא נתקל כבר בסוגים שונים של קמפיינים פרסומיים להפסקת העישון, בתור ילד אני זוכר היטב את הקמפיין של הסיגריות שהופכות לתולעים ובהמשך נוספו להן פרסומות נוספות אשר ניסו להניע אותנו מלצרוך סיגריות. כמה מכם באמת הפסיקו לעשן לאחר שצפו בקמ(...)
      קרא עוד
      מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
      השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

        חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים