מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

    מוסד גמילה מאלכוהול – נוצר על מנת להקל על תהליך הגמילה

    אלכוהול נחשב לאחד מגורמי ההתמכרות הנפוצים ביותר, שכן הוא נגיש ומצוי בכל מקום וצריכתו לא נתפסת כדבר רע. הבעיה היא שלעתים הגבולות מיטשטשים, כך שמעבר לנסיבות חברתיות אנשים מוצאים את עצמם שותים כשהם לבדם בבית, ולעתים אף מפתחים בזה תלות כתנאי הכרחי לקיומם.

    אלכוהוליזם קווים לדמותו

    ישנם מספר סימנים המעידים על התמכרות לאלכוהול:

    • צורך מתמיד בצריכת אלכוהול – מי שלא מכור לאלכוהול יכול להפסיק לשתות עם קבלת ההחלטה, מיד כשהוא מרגיש שזה מעורר אצלו בעיות התנהגותיות או פיזיות. לעומתו, מכור לאלכוהול ירגיש שהוא לא מסוגל להפסיק, ואז הוא ייאלץ לעבור תהליך גמילה מסודר.
    • הגדלת כמויות הצריכה- ככל ששותים יותר אלכוהול הגוף מפתח סבילות, ולכן מי שמכור מעלה אט-אט את כמויות הצריכה, כך שיוכל לחוש היטב את השפעת האלכוהול.
    • הופעת תסמינים פיזיים – כשאדם מכור מפסיק לשתות אלכוהול, מופיעים אצלו תסמיני גמילה כדוגמת רעד, הזעת יתר ולעתים גם הזיות.
    • עיסוק כפייתי באלכוהול – אדם שמכור לאלכוהול מוצא עצמו מתעסק בו במרבית שעות היממה, וחושב על איך להשיג אותו ומאיפה.

    למה חשוב לפנות למוסד גמילה מאלכוהול?

    מוסד גמילה מאלכוהול מיועד למי שגבולות הצריכה אכן היטשטשו עבורו, כשיש דחף תמידי לשתות ולהשתכר עד כדי אובדן שליטה ומתקשים להפסיק באופן עצמאי. ההתמכרות עלולה לעורר במכור תחושות של בושה ואשמה, וכן להרחיק אותו מקרב משפחתו, חבריו ואנשים בעבודה.

    תהליך הגמילה מאלכוהול איננו תהליך פשוט, ובהחלט צריך להיערך לכך שהולכים לעבוד קשה כדי לסלק כל זכר להתמכרות. סוג אחד של מוסדות גמילה מציעה שיטת טיפול של אשפוז בתנאים סגורים, ואילו הסוג השני הינו אשפוז יום המאפשר למטופלים לשוב הביתה בערבים. כך או כך, השהייה במוסד גמילה מסייעת במובנים רבים. קודם כל, המטופלים עוברים גמילה פיזית מאלכוהול, וכך הם מוכיחים לעצמם שהם יכולים להשתחרר מהדפוסים הלקויים ולתפקד גם ללא השתייה. לאחר מכן הם עוברים מעין שלב למידה רגשי, אשר יכול להתקיים או בקבוצות או ביחידים, בו מלמדים את המטופלים כיצד מתנהלים הלכה למעשה ללא אלכוהול והשפעותיו.

     

    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

      מאמרים נוספים
      הפרעות שהיום יותר אנשים סובלים מהן
      הפרעות אכילה אלה הן הפרעות שהיום עוד ועוד אנשים סובלים מהן. רבים בטוחים שרק נשים סובלות מבעיות כאלה, אך בפועל, זה לא כך. היום ברור שיש גם הרבה מאוד גברים שסובלים מבעיות כאלה ולכן נשאלת השאלה: האם קיים טיפול בהפרעות אכילה? האם יש משהו שנוכל(...)
      קרא עוד
      להבין את ההתמכרות ולטפל בה נכון
      להבין שאתה מכור למשהו זה לא רגע פשוט בחיים. עם זאת, זה רגע חשוב מאוד, שכן ממנו אפשר להתחיל את השינוי. לכן, אם גם אתה הבנת לאחרונה שאתה באמת מכור, כדאי שתדע: יש כזה דבר טיפול בהתמכרות. יש לאן לפנות ויש מי שיוכל לעזור לך. זה לא משנה אם אתה מכ(...)
      קרא עוד
      התמכרות מורכבת ביותר והטיפול בה
      לכאורה זה נשמע בלתי אפשרי עבור רבים מאיתנו: התמכרות לתרופות מרשם. עם זאת, בפועל אנחנו רואים שאפילו אנשים שמעולם לא נטלו תרופות עלולים למצוא את עצמם מתמכרים לתרופות מסוגים שונים. זה קורה פעמים רבות אחרי מחלה או טיפול רפואי מורכב. הרופא רושם(...)
      קרא עוד
      מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
      השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

        חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים