מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

    מכוני גמילה – איך מתחילים?

    אנשים רבים מתמודדים בחיי היומיום שלהם עם התמכרויות מסוגים שונים – סיגריות, סלולר, קניות או התמכרויות חמורות וקשות יותר כמו אלכוהול, הימורים, סמים ומשככי כאבים. הבעיה מתחילה כשמושא ההתמכרות הופך להיות מרכז חייו של האדם, הדבר היחיד שהוא חושב עליו כל היום והפעולות שהוא נוקט בהן כדי להשיגו ולאמץ אותו לחיקו. ככל שהמצב חמור יותר, כך מומלץ להתחיל להתעניין במכוני גמילה כמה שיותר מהר.

    כל מה שחשוב לדעת על מכוני גמילה

    התמיכה של המשפחה ושל הסביבה הקרובה כולה מהווה תמיד מעין דחיפה לעבר עתיד נקי וטוב יותר, אולם זה לא תמיד מספיק. עבודת הגמילה יכולה להתחיל רק מהרגע בו המכור אכן מגלה הכרה עמוקה בכך שהוא צריך ורוצה לעבור גמילה כרגע, מתוך הבנה פנימית שאם ימשיך לנהל אורח חיים תלותי והתמכרותי יהיו לזה השלכות הרסניות על חייו. באותו רגע מכוני גמילה הופכים פתרון רלוונטי עבור המכור.

    כמו שכבר הזכרנו, יש כל מני סוגים של התמכרויות המטופלות במכוני גמילה, אותן נוהגים לשייך לשתי קטגוריות מרכזיות – חומרים ממכרים והתנהגויות התמכרותיות. חומרים ממכרים הינם אלכוהול, סמים, משככי כאבים ועוד, אשר גורמים למכור לפתח דפוסי פעולה פיזיים ונפשיים חדשים, תוך מחשבה שהם שולטים בחייהם כביכול, על אף שבפועל החומר הוא זה ששולט בהם. התנהגויות התמכרותיות נחשבות להימורים, הפרעות אכילה וכו', המאופיינות יותר בדפוסים התנהגותיים חוזרים ונשנים, תוך פנטזיה בדיונית שהם יביאו לשיפור משמעותי בחייהם.

    כיצד נגמלים במכוני גמילה?

    מכוני גמילה מציעים כל מני סוגים של תוכניות גמילה, אשר מותאמות בדרך כלל למטופל ולאופי ההתמכרות שלו. לרוב מדובר בתהליך שמתחלק לשני שלבים: השלב הראשון והפיזי והשלב השני שהוא נפשי – התנהגותי יותר. במכון גמילה מקבל סל של כלים ומיומנויות שיסייעו לו להתמודד מול החיים האמיתיים, גם במהלך תקופת הגמילה וגם לאחריה. השלב המאתגר יותר הינו השלב הראשון, שכן נאלצים להיאבק בתסמיני הגמילה הפיזיים הקשים, אולם גם השלב השני לא קל, כאשר נדרשים כל הזמן לתחזק ולשמר את התוצאות.

    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

      מאמרים נוספים
      הגיע הזמן לעשות משהו כדי לשנות את המצב
      הימורים הם חלק בלתי נפרד מהחיים של רבים מאיתנו. יש לא מעט אנשים שמארגנים פעם בשנה נסיעה למקומות מיוחדים שבהם ההימורים הם חוקיים. עם זאת, יש גם לא מעט אנשים שהופכים את ההימור לחלק בלתי נפרד מחייהם ולמעשה הופכים להיות מכורים. אם זה נשמע לכם מ(...)
      קרא עוד
      להתמודד עם קושי לא פשוט
      להיות אדם מכור לסמים זה אומר להתמודד עם קושי לא פשוט. אפילו למכורים הכי גדולים יש רגעים קטנים של התפקחות שבהם הם מבינים ואומרים לעצמם את האמת: אנחנו מכורים. אנחנו מכורים ואי אפשר להמשיך ככה יותר. לכן, אם זה קורה לאחרונה גם לכם, בהחלט יכול ל(...)
      קרא עוד
      הרגע שבו כדאי לחשוב על טיפול בהתמכרות לא...
      אלכוהול הוא חלק מהחברה שבה אנחנו חיים, ואפשר לראות זאת במדינות רבות בעולם. יש מדינות, כמו איטליה למשל, שבהן ארוחת צוהריים ללא כוס אלכוהול היא לא ארוחה שלמה. עם זאת, שתיית אלכוהול עלולה גם להיות מוגזמת ולהפוך להתמכרות של ממש. זה לא קורה ביום(...)
      קרא עוד
      מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
      השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

        חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים