מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

    מרכז גמילה – באילו סוגי התמכרויות מטפלים?

    מרכז גמילה הינו מקום המאפשר לאנשים הסובלים מהפרעה התמכרותית להתנקות ולהתחיל מחדש. התמכרות לחומרים או התנהגות התמכרותית עשויה להוביל אדם לשפל לחייו, לפגוע בקשרים החברתיים והמשפחתיים שלו, לחבל לו בקריירה ולגרום לו לנזקים גופניים ונפשיים. פיתוח התלות במושא ההתמכרות גורם לאדם להיות חסר שליטה על חייו, כאשר כל ממונו ומחשבותיו מושקעים בכך, תוך תשוקה עזה לעוד ועוד, עד שכבר לא נותר דבר… מרגישים שההתמכרות מכריעה אתכם ולא בא לכם עוד? קראו כאן את כל מה שחשוב לדעת על מרכז גמילה.

    מרכז גמילה – באילו סוגי התמכרויות מטפלים?

    כיום ישנם שלל מרכזי גמילה הפזורים ברחבי הארץ, חלקם ציבוריים ואילו חלקם פרטיים. במרכז גמילה מעניקים סוגים שונים של טיפולים בעבור כל ההתמכרויות אשר דורשות גמילה, החל מהנפוצות ביותר כמו התמכרות לאלכוהול, סמים או הימורים וכלה בהתמכרויות אחרות כמו קניות או סלולר. למעשה כל אדם שחש שהוא משועבד לגרם חיצוני כלשהו ואין לו את היכולת להפסיק אותו בעצמו, מוטב שילך למרכז גמילה ויקבל מעטפת וסיוע חיצוניים שיסייעו לו במשימה.

    איך עובד טיפול במרכז גמילה?

    במרכז גמילה מתאימים כאמור את תוכנית הגמילה לאופי המטופל, אופי ההתמכרות ממנה הוא סבל, משך הזמן העומד לרשותם וכו'. בדרך כלל נוהגים לחלק את הטיפול במרכז גמילה לשני חלקים עיקריים: גמילה פיזית וגמילה נפשית.

    שלב הגמילה הפיזית מאופיין בהרחקת מושא ההתמכרות מהמטופל, כך שלא יהווה עבורו גירוי ולא יילחם בדחף לצרוך אותו. אין ספק שהשלב קשה מאליו, שכן ישנן תופעות גמילה פיזיות קשות מאוד, אולם המטרה הראשית היא לנקות את הגוף מההתמכרות. בשלב שלאחר מכן, שלב הגמילה הנפשית, עוסקים יותר בשיח עם המטופל ועובדים על הדפוסים ההתנהגותיים והרגשיים שנוצרו עקב ההתמכרות. כך מצליחים לעבור שיקום נפשי, על אף ההשלכות ההרסניות של ההתמכרות, ולחזור לתפקוד תקין ומלא. יתרה מכך, מקבלים סל כלים שמטרתו היא לסייע גם ביום שלאחר הגמילה, כך שהמטופלים לא יחזרו לסורם וישובו לצרוך מתוך כאב או חוסר ביטחון.

    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

      מאמרים נוספים
      הגיע הזמן לעשות משהו כדי לשנות את המצב
      הימורים הם חלק בלתי נפרד מהחיים של רבים מאיתנו. יש לא מעט אנשים שמארגנים פעם בשנה נסיעה למקומות מיוחדים שבהם ההימורים הם חוקיים. עם זאת, יש גם לא מעט אנשים שהופכים את ההימור לחלק בלתי נפרד מחייהם ולמעשה הופכים להיות מכורים. אם זה נשמע לכם מ(...)
      קרא עוד
      להתמודד עם קושי לא פשוט
      להיות אדם מכור לסמים זה אומר להתמודד עם קושי לא פשוט. אפילו למכורים הכי גדולים יש רגעים קטנים של התפקחות שבהם הם מבינים ואומרים לעצמם את האמת: אנחנו מכורים. אנחנו מכורים ואי אפשר להמשיך ככה יותר. לכן, אם זה קורה לאחרונה גם לכם, בהחלט יכול ל(...)
      קרא עוד
      הרגע שבו כדאי לחשוב על טיפול בהתמכרות לא...
      אלכוהול הוא חלק מהחברה שבה אנחנו חיים, ואפשר לראות זאת במדינות רבות בעולם. יש מדינות, כמו איטליה למשל, שבהן ארוחת צוהריים ללא כוס אלכוהול היא לא ארוחה שלמה. עם זאת, שתיית אלכוהול עלולה גם להיות מוגזמת ולהפוך להתמכרות של ממש. זה לא קורה ביום(...)
      קרא עוד
      מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
      השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

        חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים