מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

    מרכז גמילה מהתמכרויות

    התמכרות הינו מושג רחב שמייצג פיתוח תלות בחומר או בדפוס התנהגותי מסוים באופן כפייתי. אנשים מצאו עצמם מתמודדים עם התמכרויות עוד משחר ימי ההיסטוריה, וככל שהקדמה מפתחת נוספים עוד ועוד מושאי התמכרות פוטנציאליים. ההתמכרות יכולה להיות כלפי אלכוהול, סמים, סיגריות ומשככי כאבים, וכן יכולה להתבטא בהתנהגויות כמו הימורים והפרעות אכילה. מרכז גמילה מהתמכרויות נועד לטפל בכל אחד מהסוגים הללו, תוך התאמת תוכנית גמילה אישית לכל מטופל.

    סוגי התמכרויות וכיצד ניתן לזהות אותן

    כאמור, יש שני סוגים של התמכרויות: התמכרות לחומרים המייצגת פיתוח תלות בסיגריות, אלכוהול, סמים ומשככי כאבים והתנהגויות התמכרותיות, המייצגות תלות בסקס, פורנו, הימורים, משחקי וידאו, קניות וסלולר. כל אחת מההתמכרויות נושאת בסימני היכר משלה, אולם ישנם כמה פרמטרים שלפיהם ניתן לזהות כי אדם סובל מהתמכרות:

    1. התעסקות טורדנית במושא ההתמכרות – המכור מקדיש את מרבית הזמן שלו, אם לא את כולו, לטובת השגת החומר \ נקיטה בהתנהגות ההתמכרותית. בין היתר הזמן משרת אותו גם להתאושש מההשפעות ההרסניות שיש להתמכרות עליו ועל סביבתו.
    2. חשק עז סביב מושא ההתמכרות – המכור חושק כל הזמן במושא ההתמכרות שלו, עד כדי רמה שזה מתעלה על כל חשק או רצון אחר.
    3. פיתוח אובססיה סביב מושא ההתמכרות – המכור חושב על מושא התמכרותו כל הזמן, עד לכדי מצב שזוהי המחשבה היחידה שמנהלת אותו ולא מעניין אותו שום דבר אחר.
    4. התעלמות מנזקים – המכור עשוי להיות מודע לנזקים שהוא מסב לעצמו ולסביבה שלו בעת מימוש ההתמכרות, אולם עדיין בוחר ביודעין להמשיך לצרוך את החומר \ לנקוט בהתנהגות ההתמכרותית שלו.
    5. התעלמות מבעיית ההתמכרות – המכור מכיר בעובדה שהוא סובל מבעיה התמכרותית, ועדיין מעדיף להתמיד במושא ההתמכרות על פני טיפול גמילה.

    מרכז גמילה מהתמכרויות – איך זה עוזר?

    מרכז גמילה מהתמכרויות משמש כבית עבור מכורים שמחליטים לעבור תהליך גמילה, בין אם למען משפחתם ובין אם למען עצמם. מרכזי גמילה שונים מציעים שיטות גמילה שונות, כאשר היעילות מכולן הן אלו המשלבות טיפולי נפש לצד גמילה פיזית ממושא ההתמכרות.

     

    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

      מאמרים נוספים
      הגיע הזמן לעשות משהו כדי לשנות את המצב
      הימורים הם חלק בלתי נפרד מהחיים של רבים מאיתנו. יש לא מעט אנשים שמארגנים פעם בשנה נסיעה למקומות מיוחדים שבהם ההימורים הם חוקיים. עם זאת, יש גם לא מעט אנשים שהופכים את ההימור לחלק בלתי נפרד מחייהם ולמעשה הופכים להיות מכורים. אם זה נשמע לכם מ(...)
      קרא עוד
      להתמודד עם קושי לא פשוט
      להיות אדם מכור לסמים זה אומר להתמודד עם קושי לא פשוט. אפילו למכורים הכי גדולים יש רגעים קטנים של התפקחות שבהם הם מבינים ואומרים לעצמם את האמת: אנחנו מכורים. אנחנו מכורים ואי אפשר להמשיך ככה יותר. לכן, אם זה קורה לאחרונה גם לכם, בהחלט יכול ל(...)
      קרא עוד
      הרגע שבו כדאי לחשוב על טיפול בהתמכרות לא...
      אלכוהול הוא חלק מהחברה שבה אנחנו חיים, ואפשר לראות זאת במדינות רבות בעולם. יש מדינות, כמו איטליה למשל, שבהן ארוחת צוהריים ללא כוס אלכוהול היא לא ארוחה שלמה. עם זאת, שתיית אלכוהול עלולה גם להיות מוגזמת ולהפוך להתמכרות של ממש. זה לא קורה ביום(...)
      קרא עוד
      מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
      השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

        חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים