מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

    קרוסלת התמכרות: איך נגמלים ולא נופלים חזרה?

    התמכרות משולה למחלה, ואף למחלה כרונית. וילה מטריקס, מרכז גמילה פרטי, נוסד מתוך ההבנה כי ההתמכרות הינה סימפטום של בעיה אחרת, ולא הבעיה עצמה, ולכן בוילה מספקים לנגמלים אפשרות לעבור תהליך גמילה ושיקום מהתמכרויות שונות, באווירה משפחתית, ובמתן טיפולים מותאמים אישית בראייה הוליסטית, בליווי צוות מקצועי ותומך וכל זה במתחם אקסקלוסיבי בו יש מענה לכל צרכיו של המטופל. אם תהיתם לגבי קרוסלת התמכרות: איך נגמלים ולא נופלים חזרה? על כך במאמר הבא.

    אז איך נגמלים ולא נופלים חזרה?

    אמנם אי אפשר להבטיח כי מכור אשר נגמל לא ישוב אל ההתמכרות שלו לאחר זמן מה, אך ניתן להגדיל את הסיכויים לכך בכמה דרכים:

    • לעצור את ההתמכרות כמה שיותר מוקדם: במידה ויש חשד להתמכרות או מרגע הגילוי לגבי ההתמכרות, יש לפעול באופן מידי על מנת לעצור את התדרדרות והחמרה נוספת ולהתחיל בתהליך גמילה ושיקום.
    • קבלת תמיכה וליווי מקצועי: יש לפנות לקבלת סיוע ותמיכה מגורמים מקצועיים במספר תחומים אשר ילוו את הנגמל ואת בני משפחתו בתהליך הארוך והמורכב של הגמילה. הליך גמילה מצריך רשת חזקה ויציבה של תמיכה עבור כל המעורבים בדבר.
    • טיפול בשורש הבעיה: כאמור, ההתמכרות אינה "הבעיה" אלא דרך התמודדות או בריחה אשר האדם סיגל לעצמו, עקב בעיה אחרת בחייו, דוגמת קושי או משבר. אי לכך יש לוודא כי גורם מקצועי מלווה את המטופל אל מקום בריא ומאוזן יותר, ועל המטופל לעבור תהליך בו הוא רוכש כלים כיצד לחזק את עצמו ולהחליף את המנגנון החולה במנגנון התמודדות בריא ותקין.
    • יצירת תשתית לאורח חיים מאוזן ו"נקי" גם לאחר תהליך הגמילה, בין אם מדובר בסביבה הפיזית בה שוהה האדם ובין אם מדובר באנשים המקיפים אותו ותומכים או משפיעים עליו.

    לסיכומו של דבר

    תהליך גמילה הינו עניין מורכב אשר מצריך הסתגלות רבה מצד כל המעורבים, וצריכים להתקיים הרבה תנאים בכדי שהאדם הנגמל יישאר "נקי" מן ההתמכרות לאורך זמן. אי לכך מומלץ מאוד לפנות אל מרכז גמילה מתמחה על מנת לוודא כי תהליך הגמילה והשיקום יתנו תוצאות אופטימליות.

    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

      מאמרים נוספים
      הגיע הזמן לעשות משהו כדי לשנות את המצב
      הימורים הם חלק בלתי נפרד מהחיים של רבים מאיתנו. יש לא מעט אנשים שמארגנים פעם בשנה נסיעה למקומות מיוחדים שבהם ההימורים הם חוקיים. עם זאת, יש גם לא מעט אנשים שהופכים את ההימור לחלק בלתי נפרד מחייהם ולמעשה הופכים להיות מכורים. אם זה נשמע לכם מ(...)
      קרא עוד
      להתמודד עם קושי לא פשוט
      להיות אדם מכור לסמים זה אומר להתמודד עם קושי לא פשוט. אפילו למכורים הכי גדולים יש רגעים קטנים של התפקחות שבהם הם מבינים ואומרים לעצמם את האמת: אנחנו מכורים. אנחנו מכורים ואי אפשר להמשיך ככה יותר. לכן, אם זה קורה לאחרונה גם לכם, בהחלט יכול ל(...)
      קרא עוד
      הרגע שבו כדאי לחשוב על טיפול בהתמכרות לא...
      אלכוהול הוא חלק מהחברה שבה אנחנו חיים, ואפשר לראות זאת במדינות רבות בעולם. יש מדינות, כמו איטליה למשל, שבהן ארוחת צוהריים ללא כוס אלכוהול היא לא ארוחה שלמה. עם זאת, שתיית אלכוהול עלולה גם להיות מוגזמת ולהפוך להתמכרות של ממש. זה לא קורה ביום(...)
      קרא עוד
      מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
      השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

        חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים