מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

    גמילה מסמים קשים – האם זה אפשרי?

    גמילה מסמים קשים היא המוצא האחרון והמתבקש עבור מי שמוצא עצמו מתמודד עם התמכרות לסמים קשים. תחילה הניתוק של הסם מהגוף נראה כמו חלום רחוק עבור המכורים, שכן אף אחד לא רוצה או מאמין שהוא יכול להצליח להפסיק. אולם לאחר שמבינים את הנזקים הבריאותיים, המשפחתיים והחברתיים שזה מחולל, משהו משתנה.

    תהליך הגמילה מאפשר למכור לנקות את גופו מחומרים נרקוטיים ומממריצים שונים, כך שיוכל להתחיל חיים חדשים ונקיים מכל התמכרות מזיקה.

    מה מרגיש אדם שמכור לסמים קשים?

    מקור כל התמכרות שהיא, בייחוד כאשר אנו מדברים על התמכרות לסמים קשים, טמון בתהליכים פנימיים שמתחוללים בגופו של המכור, שתוצר הלוואי שלהם הוא תופעות הרסניות. הסמים הקשים גורמים לתחושה של ריחוף, טשטוש וניתוק להתפשט בגופו של המכור, וכאשר הוא צורך אותם באופן תדיר מתפתחת לה די מהר תלות נפשית ופיזיולוגית בסם. כתוצאה מזה, במכור מתעורר דחף חוזר ונשנה לשחזר את אותן התחושות, מה שכבר הופך להתמכרות. אותן תחושות שהסם מעורר הן מתעתעות מאוד, מעוותות את המציאות ומקשות על המכור להפסיק לצרוך את הסם. כך הוא מפתח פחד להינתק מהכר המרופדת שהסמים מהווים עבורו.

    גמילה מסמים קשים – איך זה קורה?

    תהליך ההתמכרות והשלכותיו ללא ספק הופך את הגמילה מסמים קשים למורכב ומאתגר, אולם בו בזמן הוא גם הכרחי כדי לסייע למכור לעבור התפכחות לאפשר לו לחיות חיים ראויים, טובים ויציבים.

    הסמים הקשים מחולקים לכמה קבוצות פסיכו – אקטיביות עיקריות, ביניהן סמים ממריצים, חומרים מדכאים ומשככי כאבים. לאור העובדה שלחומרים אלו יש השפעה עצומה על הגוף, התהליך של גמילה מסמים קשים מצריך ליווי צמוד.

    תחילת תהליך הגמילה מאופיין באבחנות פיזיולוגיות ונפשיות, כאשר מיד לאחריהן מתחילים בשלב הגמילה הפיזית. בשלב זה ישנם תסמינים פיזיים רבים שהם לא נעימים, ולפעמים כדי להקל עליהם מעניקים למטופל תרופות מקלות שנועדו לסייע לו לצלוח את השלב הזה בשלום. לאחר מכן ממשיכים בגמילה נפשית, במהלכה עובדים יותר על שינוי דפוסי חשיבה, מה שמשפיע בהמשך גם על דפוסי ההתנהגות.

     

     

     

    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

      מאמרים נוספים
      להתמודד עם קושי לא פשוט
      להיות אדם מכור לסמים זה אומר להתמודד עם קושי לא פשוט. אפילו למכורים הכי גדולים יש רגעים קטנים של התפקחות שבהם הם מבינים ואומרים לעצמם את האמת: אנחנו מכורים. אנחנו מכורים ואי אפשר להמשיך ככה יותר. לכן, אם זה קורה לאחרונה גם לכם, בהחלט יכול ל(...)
      קרא עוד
      הרגע שבו כדאי לחשוב על טיפול בהתמכרות לא...
      אלכוהול הוא חלק מהחברה שבה אנחנו חיים, ואפשר לראות זאת במדינות רבות בעולם. יש מדינות, כמו איטליה למשל, שבהן ארוחת צוהריים ללא כוס אלכוהול היא לא ארוחה שלמה. עם זאת, שתיית אלכוהול עלולה גם להיות מוגזמת ולהפוך להתמכרות של ממש. זה לא קורה ביום(...)
      קרא עוד
      להבין את ההתמכרות ולטפל בה נכון
      להבין שאתה מכור למשהו זה לא רגע פשוט בחיים. עם זאת, זה רגע חשוב מאוד, שכן ממנו אפשר להתחיל את השינוי. לכן, אם גם אתה הבנת לאחרונה שאתה באמת מכור, כדאי שתדע: יש כזה דבר טיפול בהתמכרות. יש לאן לפנות ויש מי שיוכל לעזור לך. זה לא משנה אם אתה מכ(...)
      קרא עוד
      מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
      השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

        חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים