מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

    גמילה מקוקאין – סם לבן ליום שחור

    פעמים רבות התמכרות לחומרים מסוגים שונים, ביניהם אלכוהול וסמים, מתחילה בשימוש מקרי או חד פעמי. ככל שמגבירים את תדירות השימוש באותם החומרים, כך התלות גדלה ומתפתחת התמכרות. לעומת זאת, במקרה של התמכרות לקוקאין נוצרת תלות מידית, עם השימוש הראשוני או לאחר מספר פעמים שהוא נצרך. אם מרגישים מיד תלות בחומר, יש צורך בגמילה מקוקאין

    על קוקאין

    קוקאין, או בשמות הרחוב שלו קריסטל וקראק, הוא אחד מהחומרים המסוכנים והממכרים ביותר שנמכרים כיום. זהו שם לאבקה המופקת מעלי קוקה, שעוזרת בדרך כלל לריפוי מחלות, טיפול בפגיעות גופניות כאלו ואחרות או שיכוך כאבים. עם זאת, מכירת קוקאין הינה אסורה כיום, ולכן הוא נמכר באופן לא חוקי כאבקה או כקראק, הנחשב לגרסה המסונתזת.

    קוקאין משתייך לקטגוריית הסמים המעוררים, להם יש השפעה ישירה על מערכת העצבים המרכזית. הסם גורם לשחרור חומר הקרוי דופמין, ומעורר תחושת בזק של מרץ מוגבר ועוררות גבוה. השימוש מעורר תחושות של אי שקט, אופוריה, דיבור יתר, חוסר מנוחה וכן מביא להרחבת אישונים ועלייה בלחץ הדם והדופק. בהיבט הפיזי, הוא מביא לאובדן משקל, נדודי שינה, פגיעה במערכת העיכול במקרים של בליעת החומר, פגיעה במערות האף במקרים של הסנפה, זיהומים במקרים של הזרקה וכו'. במקרים של שימוש מוגבר אף עשוי להיגרם התקף לב או שבץ מוחי.

    גמילה מקוקאין – כיצד זה קורה?

    גמילה מקוקאין עשויה להיות תהליך מורכב ומאתגר. בעוד גמילה מסוגים שונים של חומרים יכולה להסתיים תוך כמה ימים או שבועות, הגמילה מקוקאין יכולה להימשך גם כמה חודשים.

    השלב הראשון בגמילה מקוקאין הינו הקניית טיפול תומך שמבוסס לרוב על תרופות, הנועד לסייע למטופל להתמודד עם תסמיני הגמילה הפיזיים ולהפחית את הרצון העז שלו למנת סם. הגמילה כוללת תסמינים פיזיים כמו הופעת "קריז", עצבנות יתר, התקפי חרדה, אי שקט, דיכאון, חוסר אנרגיה, כאבי ראש וכו'.

    לאחר מכן עוסקים בגמילה נפשית, הכוללת שינוי באורח החיים. לאחר שלב הגמילה הפיזית, מכורים רבים מתוודעים לקשיים נפשיים שנגרמו להם עקב השימוש בקוקאין, כדוגמת חרדה, דיכאון, חוסר ביטחון או חוסר אמונה עצמית, ולכן הם זקוקים לתמיכה נפשית.

     

    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

      מאמרים נוספים
      הגיע הזמן לעשות משהו כדי לשנות את המצב
      הימורים הם חלק בלתי נפרד מהחיים של רבים מאיתנו. יש לא מעט אנשים שמארגנים פעם בשנה נסיעה למקומות מיוחדים שבהם ההימורים הם חוקיים. עם זאת, יש גם לא מעט אנשים שהופכים את ההימור לחלק בלתי נפרד מחייהם ולמעשה הופכים להיות מכורים. אם זה נשמע לכם מ(...)
      קרא עוד
      להתמודד עם קושי לא פשוט
      להיות אדם מכור לסמים זה אומר להתמודד עם קושי לא פשוט. אפילו למכורים הכי גדולים יש רגעים קטנים של התפקחות שבהם הם מבינים ואומרים לעצמם את האמת: אנחנו מכורים. אנחנו מכורים ואי אפשר להמשיך ככה יותר. לכן, אם זה קורה לאחרונה גם לכם, בהחלט יכול ל(...)
      קרא עוד
      הרגע שבו כדאי לחשוב על טיפול בהתמכרות לא...
      אלכוהול הוא חלק מהחברה שבה אנחנו חיים, ואפשר לראות זאת במדינות רבות בעולם. יש מדינות, כמו איטליה למשל, שבהן ארוחת צוהריים ללא כוס אלכוהול היא לא ארוחה שלמה. עם זאת, שתיית אלכוהול עלולה גם להיות מוגזמת ולהפוך להתמכרות של ממש. זה לא קורה ביום(...)
      קרא עוד
      מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
      השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

        חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים