מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

    הפרעות אכילה טיפול

    הפרעות אכילה הן קבוצת תופעות שמתבטאות בשינויים בהרגלי צריכת המזון עקב מצוקה נפשית. ההפרעה מתבטאת בשני סוגים של אכילה לא סדירה: אכילת כמויות גדולות של מזון במהירות רבה או היעדר אכילה \ צריכת כמויות מזון קטנות משמעותית. אותן הפרעות אכילה עשויות לגרום ללקויות במנגנונים פיזיים ונפשיים בגוף, ולעתים אף להרס מוחלט. הדרך לבלום את זה בצורה הכי מהירה, היא להעניק טיפול בסיוע של צוות מנוסה ומקצועי, בעל התמחות בטיפול בהפרעות אכילה.

    הפרעות אכילה טיפול – אנורקסיה ובולימיה

    למרות שיש בין המעטה בצריכת המזון לבין חווית בולמוסי אכילה, בבסיס ההפרעה ובין הסיבות הגורמות לכך יש דמיון רב. לרוב הפרעות אכילה נגרמות כתוצאה ממצוקה נפשית, שהפרעת האכילה מהווה סימפטום לכך. על כן, במרבית המקרים מתחילים בטיפול נקודתי המתמקד בהתמודדות עם נתוני המשקל הלא תקין, ורק בהמשך עוברים לדון באותה מצוקה רגשית שבעקבותיה התעוררה הפרעת אכילה.

    המצוקה הרגשית עשויה להיות קשיי גיל ההתגברות על כל השינויים המתחוללים במסגרתו, ניסיון ליצירת עצמאות על ידי נתק מההורים, דימוי עצמי וגופני נמוך, תגובה לריבים חוזרים ונשנים עם בני המשפחה, גורמים אישיותיים שונים ועוד. כל אלו עשויים להוות מקור להתפתחות הפרעת אכילה.

    הפרעות אכילה טיפול נפשי

    הטיפול הנפשי שננקט בעת הפרעות אכילה כמו בולימיה ואנורקסיה, מתמקד במאפיינים נלווים כמו הדימוי העצמי הנמוך של המטופל, מצבי הרוח המשתנים, לקות ביכולת לייצר קשרים בינאישיים טובים וכו'. במקרים בהם יש צורך לשלב גם טיפול תרופתי, מערבים גם פסיכיאטר בתהליך, כך שיהיה קל יותר להתמודד עם תחושות כמו חרדה ודיכאון.

    איש מקצוע נוסף שמעורב בטיפול הינו דיאטן, המהווה חלק פעיל מהטיפול ומדריך את המטופל כיצד להכין ארוחות שיתאימו עבורו. תחילה המטופל בוחר במזונות אהובים בלבד, כדרך לשוב לאכילה סדירה. בהמשך מחלקים את המזון לשש ארוחות קבועות ביום, כך שלא יהיה עומס על מערכת העיכול והגוף יתרגל מחדש לצרוך מזון באופן הנדרש.

    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

      מאמרים נוספים
      הגיע הזמן לעשות משהו כדי לשנות את המצב
      הימורים הם חלק בלתי נפרד מהחיים של רבים מאיתנו. יש לא מעט אנשים שמארגנים פעם בשנה נסיעה למקומות מיוחדים שבהם ההימורים הם חוקיים. עם זאת, יש גם לא מעט אנשים שהופכים את ההימור לחלק בלתי נפרד מחייהם ולמעשה הופכים להיות מכורים. אם זה נשמע לכם מ(...)
      קרא עוד
      להתמודד עם קושי לא פשוט
      להיות אדם מכור לסמים זה אומר להתמודד עם קושי לא פשוט. אפילו למכורים הכי גדולים יש רגעים קטנים של התפקחות שבהם הם מבינים ואומרים לעצמם את האמת: אנחנו מכורים. אנחנו מכורים ואי אפשר להמשיך ככה יותר. לכן, אם זה קורה לאחרונה גם לכם, בהחלט יכול ל(...)
      קרא עוד
      הרגע שבו כדאי לחשוב על טיפול בהתמכרות לא...
      אלכוהול הוא חלק מהחברה שבה אנחנו חיים, ואפשר לראות זאת במדינות רבות בעולם. יש מדינות, כמו איטליה למשל, שבהן ארוחת צוהריים ללא כוס אלכוהול היא לא ארוחה שלמה. עם זאת, שתיית אלכוהול עלולה גם להיות מוגזמת ולהפוך להתמכרות של ממש. זה לא קורה ביום(...)
      קרא עוד
      מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
      השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

        חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים