מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

    טיפול בהתמכרות – אולי סוגי התמכרויות קיימות?

    אנחנו שומעים על סוגים של אנשים שמצאו עצמם מכורים לחומרים או להתנהגות כלשהי, ומגיעים עד לכדי מצב שבו כל חייהם תלויים בזה. ההשלכות ההרסניות של התלות, ככל שהיא חריפה יותר, משפיעות על הסביבה של המכור, על יכולותיו ועל אישיותו. על כן, רבים בוחרים לשים קץ במודע להתמכרות שלהם, ולקיים טיפול בהתמכרות.

    אילו סוגי התמכרויות יש ומה התסמינים לכך?

    בענף הטיפולי נוטים להגדיר את כל סוגי ההתמכרויות בשתי קטגוריות מרכזיות: התמכרות לחומרים והתנהגות התמכרותית. בקטגוריית החומרים נכללות התמכרויות לאלכוהול, סמים, סיגריות ומשככי כאבים, ובענף ההתנהגויות יהיו אלו התמכרויות להימורים, משחקי וידאו, סקס, פורנו, קניות וסלולר.

    על אף שכל אחת מההתמכרויות נושאת סממני התמכרות שונים, ישנם מספר אלמנטים שמשותפים לכולם, שבעודם מתקיימים משמע האדם אכן מכור:

    1. זמן – האדם מקדיש את מרבית זמנו כדי להשיג ולצרוך את החומר או לנקוט בהתנהגות ההתמכרותית שלו, ובמקביל גם מקדיש זמן להתאושש מההשפעות של מושא ההתמכרות על חייו.
    2. חשק – האדם חושק במושא ההתמכרות או בהתנהגותו ההתמכרותית יותר מכל, בצורה שמתעלה על פני כל רצון או חשק אחר בחיים.
    3. מחשבות – האדם חושב באופן אובססיבי על החומר ועל הדרכים להשגתו, או בחריפות על ההתנהגות ההתמכרותית שלו, עד שהמחשבה הזו משתלטת עליו ומנהלת אותו כליל.
    4. נזק – למרות שהאדם יודע שהחומר או ההתנהגות מסבים נזק ממשי לחייו על כל הנדבכים, הוא ממשיך וחוזר להשתמש בחומר או לנקוט בדפוסים התמכרותיים.
    5. הכרה – למרות שהאדם מבין שהוא מכור לחומר או להתנהגות מסוימת, הוא מעמיק בשימוש בזה עוד ועוד, גם כשהוא יודע שזה יעמיק את הקושי להיגמל לאחר מכן.

    טיפול בהתמכרות – כיצד?

    טיפול בהתמכרות נמצא תחת אחריותו של משרד הרווחה. כל עיר או מועצה מקומית מחזיקות אגף מטעם העירייה, שעיקר עיסוקו הוא טיפול בהתמכרות וכך הם מציעים סיוע לתושבים שסובלים מבעיית התמכרות. בנוסף, ישנן קבוצות תמיכה אנונימיות וטיפולים תרופתיים. יחד עם זאת, הטיפול הכי עוטף ומקיף הינו טיפול שמוגש דרך מוסד גמילה, בו מתמקדים הן בגמילה פיזית והן בגמילה נפשית.

     

    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

      מאמרים נוספים
      הפרעות שהיום יותר אנשים סובלים מהן
      הפרעות אכילה אלה הן הפרעות שהיום עוד ועוד אנשים סובלים מהן. רבים בטוחים שרק נשים סובלות מבעיות כאלה, אך בפועל, זה לא כך. היום ברור שיש גם הרבה מאוד גברים שסובלים מבעיות כאלה ולכן נשאלת השאלה: האם קיים טיפול בהפרעות אכילה? האם יש משהו שנוכל(...)
      קרא עוד
      להבין את ההתמכרות ולטפל בה נכון
      להבין שאתה מכור למשהו זה לא רגע פשוט בחיים. עם זאת, זה רגע חשוב מאוד, שכן ממנו אפשר להתחיל את השינוי. לכן, אם גם אתה הבנת לאחרונה שאתה באמת מכור, כדאי שתדע: יש כזה דבר טיפול בהתמכרות. יש לאן לפנות ויש מי שיוכל לעזור לך. זה לא משנה אם אתה מכ(...)
      קרא עוד
      התמכרות מורכבת ביותר והטיפול בה
      לכאורה זה נשמע בלתי אפשרי עבור רבים מאיתנו: התמכרות לתרופות מרשם. עם זאת, בפועל אנחנו רואים שאפילו אנשים שמעולם לא נטלו תרופות עלולים למצוא את עצמם מתמכרים לתרופות מסוגים שונים. זה קורה פעמים רבות אחרי מחלה או טיפול רפואי מורכב. הרופא רושם(...)
      קרא עוד
      מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
      השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

        חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים