מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

    טיפול בהתמכרות לסמים – כמה מורכב זה?

    התמכרות לסמים יכולה לקרות לכל אדם ואדם, אולם אם חוקרים זאת לעומק מבינים שהנטייה להתמכרות היא אינדיבידואלית ומורכבת ממשתנים גנטיים וסביבתיים. מה שמהווה טריגר להתפתחות ההתמכרות לסמים הינם קשיים נפשיים או פיזיים שהאדם חווה, כאשר הסם מהווה מעין בריחה מהמציאות הכואבת.

    מאחר וההתמכרות לסמים מגיעה כתגובה למצב נפשי כלשהו, טיפול בהתמכרות לסמים עשוי להיות מורכב ומאתגר, אולם מי שמצליח להתמודד למול הקושי מרוויח חזרה את חייו כסדרם.

    איך מתחילים טיפול בהתמכרות לסמים?

    ישנן כמה דרכים להתחיל טיפול בהתמכרות לסמים. לעתים מקור המוטיבציה הוא באדם עצמו, שמרגיש שהגיע לשפל חייו ולהכחשת המצב אין עוד מקום. במקרים אחרים מתחילים גמילה לאור בקשה חוזרת ונשנית של מעגל הקרובים, אשר מגלים סימני דאגה כלפי המכור, ואילו לעתים אף כחלק מהליך משפטי מחייב בו צריכים להראות שיפור במצב. כך או כך, ההתחלה לא מעידה דבר על הסוף, שכן האתגר האמיתי הוא לצלוח את כל השלבים עד לכדי התנקות מוחלטת מהצורך בסם.

    למה גמילה מסמים היא כל כך מורכבת?

    עצם התלות בסם מצריכה מהמטופל להשקיע אקסטרה מאמצים בכל אחד ואחד משלבי הגמילה שהוא חווה. השלב הראשוני, המאופיין בגמילה פיזית, דוחק במטופל לגייס כוחות ולהתמודד עם תופעות הלוואי הקשות שמתעוררות בגוף לאור הניתוק מהסם (קריזים, הפרעות שינה, הזעת יתר, עצבנות, חרדה ועוד). המורכבות בשלב זה גורמת לרבים להרים ידיים ולשוב להשתמש בסם.

    טיפול בהתמכרות לסמים – למי פונים?

    אנשים שההתמכרות שלהם לסם הינה קלה יכולים לנסות לבצע גמילה עצמאית בבית. מי שחש שהוא פיתח תלות ממשית בסם, כך שכל חייו מתנהלים סביבו, צריך לפנות לכתובות מקצועיות שיסייעו לו לעבור את תהליך הגמילה. הגורם המוביל בתחום הינו מרכז גמילה, בו מועסקים אנשי מקצוע שונים מהתחום שיש להם ניסיון וידע בסיוע למטופלים וליווים לאורך כל התקופה. כמו כן, ישנם טיפולים ריכוזיים יותר המנוהלים מול איש מקצוע אחד, כמו למשל עובד סוציאלי או פסיכיאטר, אולם לעתים זה נותן מענה חלקי בלבד ולא מקיף מספיק.

     

     

    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

      מאמרים נוספים
      הגיע הזמן לעשות משהו כדי לשנות את המצב
      הימורים הם חלק בלתי נפרד מהחיים של רבים מאיתנו. יש לא מעט אנשים שמארגנים פעם בשנה נסיעה למקומות מיוחדים שבהם ההימורים הם חוקיים. עם זאת, יש גם לא מעט אנשים שהופכים את ההימור לחלק בלתי נפרד מחייהם ולמעשה הופכים להיות מכורים. אם זה נשמע לכם מ(...)
      קרא עוד
      להתמודד עם קושי לא פשוט
      להיות אדם מכור לסמים זה אומר להתמודד עם קושי לא פשוט. אפילו למכורים הכי גדולים יש רגעים קטנים של התפקחות שבהם הם מבינים ואומרים לעצמם את האמת: אנחנו מכורים. אנחנו מכורים ואי אפשר להמשיך ככה יותר. לכן, אם זה קורה לאחרונה גם לכם, בהחלט יכול ל(...)
      קרא עוד
      הרגע שבו כדאי לחשוב על טיפול בהתמכרות לא...
      אלכוהול הוא חלק מהחברה שבה אנחנו חיים, ואפשר לראות זאת במדינות רבות בעולם. יש מדינות, כמו איטליה למשל, שבהן ארוחת צוהריים ללא כוס אלכוהול היא לא ארוחה שלמה. עם זאת, שתיית אלכוהול עלולה גם להיות מוגזמת ולהפוך להתמכרות של ממש. זה לא קורה ביום(...)
      קרא עוד
      מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
      השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

        חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים