מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

    מוסד גמילה מסמים

    סמים ידועים כחומרים שמשחיתים את הגוף, את הנפש, את הקשרים הבינאישיים עם מעגל האנשים הקרוב ולמעשה את החיים עצמם. לפעמים זה מתחיל בהתנסות קטנה ותמימה וממשיך בהתמכרות איומה והרסנית. אנשים שמתמכרים לסם נוקטים בפעולות קיצוניות שמסייעות להם בהשגתו ובשימוש בו, תוך מחשבה כפייתית אודות הסם ועיסוק אובססיבי בו.

    מוסד גמילה מסמים – כך תבחרו את המתאים ביותר

    התמכרות לסמים גובה מחיר כבד, הן מהמכור והן ממשפחתו, אולם אם מתייחסים לתופעת ההתמכרות בצורה המגיעה לה, ניתן יהיה לחסוך סבל ואמצעים כלכליים רבים לטווח הרחוק. הדרך הטובה ביותר לטיפול בהתמכרות לסמים הינה אשפוז במוסד גמילה מסמים, בו בונים תוכנית גמילה מסודרת המספקת מענה לצרכיו הייחודים של המטופל. כדי לבחור במוסד הטוב ביותר, ישנם כמה גורמים שחשוב לקחת בחשבון:

    1. מיקום מוסד הגמילה – כיום ישנן מגוון גמילה, הן ציבוריים והן פרטיים. חשוב לבחור במוסד גמילה שיהיה רחוק מסביבתו המוכרת של המכור, שכן שם הוא יידע להתמצא ולהשיג שוב סמים.
    2. משך זמן הגמילה – ישנם מחקרים המצביעים על כך שמשך זמן השהות של המטופל במוסד הגמילה הוא זה שינבא את מידת ההצלחה. חשוב לבחור במוסד גמילה שמשך הזמן בו מותאם לצרכים ולקצב ההתקדמות האישי של המטופל.
    3. טיב הצוות הרפואי והטיפולי – חשוב לבחון היטב מיהו הצוות המטפל במוסד גמילה, תוך מתן דגש על מידת מקצועיות, הסמכות והכשרות שהועברו וזמינות למטופל. כמו כן, חשוב לבחון את היכולת לייצר מרחב טיפולי מוגן בו המטופל ירגיש בנוח לחשוף את כל שעל ליבו.
    4. רישוי מוסד הגמילה – חשוב לוודא שלמוסד הגמילה הנבחר יש רישיון מטעם המדינה לטיפול בהתמכרויות.

    גישות שונות לגמילה מסמים

    מוסדות גמילה שונים נוקטים לעתים בגישות שונות לטיפול בהתמכרויות לסמים. חלק מהמוסדות מספקות טיפול רוחני יותר, המתמקד בקשר שבין נפש האדם לבין גוף האדם, לעומת אחרים שמעדיפים לטפל במכור באמצעות תרופות. כאשר מחפשים אחר מוסד גמילה מתאים, חשוב לבחון את מידת התאמת הגישה לרצון והחיבור של המכור שעתיד לשהות בו.

    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

      מאמרים נוספים
      הגיע הזמן לעשות משהו כדי לשנות את המצב
      הימורים הם חלק בלתי נפרד מהחיים של רבים מאיתנו. יש לא מעט אנשים שמארגנים פעם בשנה נסיעה למקומות מיוחדים שבהם ההימורים הם חוקיים. עם זאת, יש גם לא מעט אנשים שהופכים את ההימור לחלק בלתי נפרד מחייהם ולמעשה הופכים להיות מכורים. אם זה נשמע לכם מ(...)
      קרא עוד
      להתמודד עם קושי לא פשוט
      להיות אדם מכור לסמים זה אומר להתמודד עם קושי לא פשוט. אפילו למכורים הכי גדולים יש רגעים קטנים של התפקחות שבהם הם מבינים ואומרים לעצמם את האמת: אנחנו מכורים. אנחנו מכורים ואי אפשר להמשיך ככה יותר. לכן, אם זה קורה לאחרונה גם לכם, בהחלט יכול ל(...)
      קרא עוד
      הרגע שבו כדאי לחשוב על טיפול בהתמכרות לא...
      אלכוהול הוא חלק מהחברה שבה אנחנו חיים, ואפשר לראות זאת במדינות רבות בעולם. יש מדינות, כמו איטליה למשל, שבהן ארוחת צוהריים ללא כוס אלכוהול היא לא ארוחה שלמה. עם זאת, שתיית אלכוהול עלולה גם להיות מוגזמת ולהפוך להתמכרות של ממש. זה לא קורה ביום(...)
      קרא עוד
      מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
      השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

        חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים