מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

    טיפול פסיכולוגי בהתמכרויות

    טיפול פסיכולוגי בהתמכרות הוא שלב מאוד משמעותי וחשוב על מנת שהגמילה תגיע להצלחה. וילה מטריקס, מרכז לגמילה הממוקם בהרצליה, מתייחס לגמילה הנפשית בצורה הטובה ביותר. ובכן, הטיפול הפסיכולוגי מתמקד בעיבוד טראומות מן העבר, בהתמודדות עם קשיים, בשינוי דפוסי התנהגות והתמודדות ועוד. על ידי הערכה פסיכוסוציאלית נבנית עבור המטופל תוכנית טיפול ראשונית שנועדה לבנות תשתית טיפולית המתאימה לו. וילה מטריקס מעניקה תכנית טיפולית עבור מטופלים ממגוון התמכרויות, כגון, תחלואה כפולה, הפרעות אישיות, ועוד.

    טיפול פסיכולוגי בהתמכרויות – השיטות להצלחת הטיפול

    קיימות שיטות שונות של טיפול פסיכולוגי בהתמכרויות וכדי להבין אותן היטב נרחיב אודות השיטות הנפוצות ביותר:

    • ראשית, במהלך הטיפול הפסיכולוגי המכור לומד לשלוט על התנהגות עצמית. על מנת שהוא יצליח בתהליך זה, המכור זקוק לתמיכה של פסיכולוגיים וצוות מומחה.
    • שנית, הטיפול כולל כלים ודרכים למניעת מעידה ונפילה להתמכרות בשנית.
    • אחת השיטות של טיפול פסיכולוגי בהתמכרויות היא להבין את מקור הבעיה וכיצד המכור הביא את הדחף שהוביל לנפילה.
    • לסיום, טיפול זה עובר דרך למידה וזיהוי יעלה עם גירויים פנימיים וחיצוניים שיכולים להביא את המטופל לחזרה לשימוש ולהתמכרות.

    לא קל להגדיר מהי הצלחת הטיפול, זאת מפני שכל התמכרות הינה בעלת טיפול שונה וייחודי ונוגעת בחייהם האישיים של אנשים ששונים זה מזה. מסיבה זו, הצלחת הטיפול הפסיכולוגי תהיה תלויה גם ברצון של המטופל ובמאפיינים רבים אחרים.

    טיפולים אחרים בהתמכרויות

    כפי שנאמר, קיימות שיטות שונות של טיפול בהתמכרויות בשיטה פסיכולוגית. עם זאת, טיפול זה אינו הטיפול היחיד הקיים עבור התמכרויות שונות. לדוגמא, התמכרויות כימיות כוללות גם טיפול פיזי שהינו חשוב מאוד. מדובר על התמכרות לסמים קשים או קלים, התמכרות לאלכוהול, התמכרות לתרופות שונות כגון ממשככי כאבים, כדורי שינה ועוד. עבור סוגי התמכרויות אלו, המטופלים זקוקים לעבור טיפולים פיזיים על מנת לנקות את הגוף מהחומרים אלו ובכדי שילמדו לחיות שוב ללא תלות זו. רק לאחר מכן, הינם יכולים להתחיל טיפול פסיכולוגי בהתמכרות על מנת שהם שלא יעשו שימוש בעתיד באחד מהחומרים.

    בכל מצב, חשוב ביותר להגיע אל מכון גמילה על מנת שהמכור יעבור את כל טיפולים אלו על ידי צוות מקצועי המומחה בתחום זה.

    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

      טיפול בהתמכרויות נוספים
      מרחיקים מכם את הסמים ומצילים את חייכם
      התמכרות לסמים היא הרסנית בכל קנה מידה, בין אם מדובר בסמים קשים או סמים קלים. הסיבה לכך היא שמלבד המכור עצמו שנפגע מההתמכרות שלו, על כל אחד כזה ישנם כמה אנשים שלא מכורים אבל מושפעים מההתמכרות של אותו אדם. אנשים שקרובים אליו מאוד, צופים בו הו(...)
      קרא עוד
      נפרדים מהאלכוהול לנצח
      כשחושבים על גמילה מאלכוהול, המחשבה הראשונה בדרך כלל פשוטה מאוד. הרי בסך הכל מדובר בתהליך מהיר בו אדם מפסיק באופן חד ומהיר לצרוך אלכוהול, ומתרגל לזה. אין ספק שזה נשמע קל, אך בפועל מדובר באחד התהליכים המסובכים, הכואבים והמתישים ביותר שיש. על(...)
      קרא עוד
      אל תתמכרו למחסור בכאב
      משככי כאבים הם פתרון מעולה להקלה על כאבים של אדם, כך שרק הגיוני ליטול אותם ברגע שמורגשת אי נוחות שפוגעת בתפקוד היום יומי. הבעיה מתחילה כשהשימוש בתרופות ומשככי מכאבים הופך להתמכרות של ממש, ופתרון לכל בעיה ולו הקטנה ביותר. כך, התמכרות למשככי(...)
      קרא עוד
      מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
      השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

        חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים