מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

    טיפול בטראומה מינית

    מה הוא טיפול בטראומה מינית?

    בני נוער, צעירים ומבוגרים שחוו אלימות מינית, התעללות או תקיפה מינית אינם לבד, וגם לא צריכים להרגיש כך. בשלב מסוים בחייהם, יותר מ-50% מהנשים וכמעט 1/3 מהגברים חוו אלימות מינית. רבע מהנשים ואחד מכל שלושה עשר בנים חוו תקיפה מינית בילדותם, על פי נתונים שנאספו מילדים ובני נוער מתחת לגיל 18. בנוסף, אלימות מינית, כולל אונס, נחשבת אחראית לכ-30% מהמקרים של הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD).

    השלכות פסיכולוגיות שליליות של תקיפה מינית, אלימות מינית והתעללות מינית יכולות להימשך זמן רב אם הנפגע לא מתגבר על הטראומה. זו הסיבה שפנייה לסיוע לקבלת טיפול בטראומה מינית היא חיונית. ניתן לשנות את חייו של אדם באמצעות טיפול לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית. ניתן לשפר את הבריאות הנפשית ולהתמודד עם טראומה על ידי עבודה עם מטפל בעל ידע וניסיון בטיפול בטראומה שיכול לעזור לכם לעבד את החוויות שלכם וללמוד מהן.

    כיצד עשויות נפגעות תקיפה מינית להפיק תועלת רבה מהטיפול?

    כשמדובר בטראומה ו-PTSD, אין כדור קסם לנפגעי תקיפה מינית והתעללות. אין שני אנשים זהים, ולטיפולים שונים עשויות להיות השפעות שונות עליהם. שורדי טראומה יכולים למצוא ריפוי באמצעות מגוון גישות טיפוליות, כאשר אחת מהן הוא טיפול בטראומה מינית המבוסס על התנהגות קוגניטיבית.

    טראומה, כמו בעיות נפשיות רבות אחרות, ניתן לטפל ביעילות באמצעות טיפול קוגניטיבי התנהגותי. באמצעות טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), תקבלו תובנה לגבי ההשפעה ההדדית של הרעיונות, הרגשות והפעולות שלכם. כאשר אתם מאמנים את עצמכם לזהות מתי אתם חושבים בצורה שלילית, אתם מקבלים את היכולת למסגר מחדש את האמונות המעכבות אותכם מלהתפתח. טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) יכול לסייע לכם להתמודד עם כל רעיון שלילי שיש לכם לגבי החוויה הטראומטית שלכם.

    טיפול בעיבוד קוגניטיבי הוא סוג של טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT). כשזה מגיע לטראומה מינית, טיפול בטראומה מינית CBT מכשיר את הקורבנות להתמודד עם רעיונות ותפיסות הרסניות הקשורות להתעללות שלהם.

    טיפול בטראומה מינית – מה היא תקופת חשיפה ממושכת?

    קורבנות של תקיפה והתעללות מינית, שעשויים להפגין התנהגויות של הימנעות וחרדה, יכולים להפיק תועלת רבה מצורה זו של טיפול בחשיפה. מטופלים מנסים לעתים קרובות להימנע מדברים שמזכירים להם את הטראומה שחוו. בכל פעם שאתם תרגישו מוכנים ובסביבה בטוחה, בליווי צמוד של מטפל מיומן ניתן לעבוד יחד כדי לחשוף את עצמכם בהדרגה לטריגרים אפשריים אלה.

    כפי שניתן לראות ישנן שיטות טיפול רבות שיכולות לסייע לכם להתמודד עם הטראומה. בוילה מטריקס תמצאו את מגוון שיטות הטיפול, אותן יהיה ניתן להתאים עבורכם באופן אישי.

    טיפול בטראומה מינית - מה היא תקופת חשיפה ממושכת?

    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

      שירותים נוספים
      קליניקה לטיפול רגשי
      קליניקה לטיפול רגשי מבית וילה מטריקס התמודדות עם נבכי החיים אינה פשוטה לרבים מאיתנו. אתגרים רגשיים כמו לחץ, דאגה ודיכאון יכולים לגרום לנו להרגיש חסרי אונים לפעמים. טיפול רגשי מועיל במצב זה. זהו משאב רב עוצמה לפיתוח מודעות עצמית, התמודדות עם(...)
      קרא עוד
      טיפול בהלומי קרב
      כיצד ניתן לבצע טיפול בהלומי קרב? אנשים רבים מכירים את המושג הלם קרב כסוג של הפרעת דחק פוסט-טראומטית שחיילים עלולים לפתח לאחר שהם עדים או עוברים אירועים הרסניים בזמן שהם משרתים את ארצם בצבא. כמו הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD), הלם קרב הוא תג(...)
      קרא עוד
      מרכז יום לטיפול בהתמכרויות
      מרכז יום לטיפול בהתמכרויות וילה מטריקס תוכניות טיפול בהתמכרות לסמים מגיעות בכל הצורות והסוגים, אך הן תמיד חולקות קבוצה משותפת של עקרונות ונהלים המסייעים למטופלים להתגבר על ההתמכרויות שלהם. רוב מרפאות הטיפול מספקות פעילויות וטיפולים כאלה כחל(...)
      קרא עוד
      מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
      השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

        חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים