מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

    בתים מאזנים – איך מתחילים?

    אנשים רבים מתמודדים בחיי היומיום שלהם עם התמכרויות מסוגים שונים – סיגריות, סלולר, קניות או התמכרויות חמורות וקשות יותר כמו אלכוהול, הימורים, סמים ומשככי כאבים. הבעיה מתחילה כשמושא ההתמכרות הופך להיות מרכז חייו של האדם, הדבר היחיד שהוא חושב עליו כל היום והפעולות שהוא נוקט בהן כדי להשיגו ולאמץ אותו לחיקו. ככל שהמצב חמור יותר, כך מומלץ להתחיל להתעניין בבתים מאזנים כמה שיותר מהר.

    כל מה שחשוב לדעת על בתים מאזנים

    התמיכה של המשפחה ושל הסביבה הקרובה כולה מהווה תמיד מעין דחיפה לעבר עתיד נקי וטוב יותר, אולם זה לא תמיד מספיק. עבודת הגמילה יכולה להתחיל רק מהרגע בו המכור אכן מגלה הכרה עמוקה בכך שהוא צריך ורוצה לעבור גמילה כרגע, מתוך הבנה פנימית שאם ימשיך לנהל אורח חיים תלותי והתמכרותי יהיו לזה השלכות הרסניות על חייו. באותו רגע בתים מאזנים הופכים פתרון רלוונטי עבור המכור.

    כמו שכבר הזכרנו, יש כל מני סוגים של התמכרויות המטופלות בבתים מאזנים, אותן נוהגים לשייך לשתי קטגוריות מרכזיות – חומרים ממכרים והתנהגויות התמכרותיות. חומרים ממכרים הינם אלכוהול, סמים, משככי כאבים ועוד, אשר גורמים למכור לפתח דפוסי פעולה פיזיים ונפשיים חדשים, תוך מחשבה שהם שולטים בחייהם כביכול, על אף שבפועל החומר הוא זה ששולט בהם. התנהגויות התמכרותיות נחשבות להימורים, הפרעות אכילה וכו', המאופיינות יותר בדפוסים התנהגותיים חוזרים ונשנים, תוך פנטזיה בדיונית שהם יביאו לשיפור משמעותי בחייהם.

    כיצד נגמלים בבתים מאזנים?

    בתים מאזנים מציעים כל מני סוגים של תוכניות גמילה, אשר מותאמות בדרך כלל למטופל ולאופי ההתמכרות שלו. לרוב מדובר בתהליך שמתחלק לשני שלבים: השלב הראשון והפיזי והשלב השני שהוא נפשי – התנהגותי יותר. בבית מאזן מקבל סל של כלים ומיומנויות שיסייעו לו להתמודד מול החיים האמיתיים, גם במהלך תקופת הגמילה וגם לאחריה. השלב המאתגר יותר הינו השלב הראשון, שכן נאלצים להיאבק בתסמיני הגמילה הפיזיים הקשים, אולם גם השלב השני לא קל, כאשר נדרשים כל הזמן לתחזק ולשמר את התוצאות.

    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

      מאמרים נוספים
      לקחת את עצמכם בידיים ולטפל בהתמכרות
      הימורים כפייתיים הם שם נוסף להתמכרות להימורים, שעלולה להוביל למצוקה כלכלית ולעומס על מערכות יחסים ומקום העבודה. התמכרות להימורים שונה מהתרגשות מזדמנת או הימורים שניתנים לניהול בכך שהיא עשויה להשתלט על חייו של אדם. זה יכול לקרות לכל אחד בכל(...)
      קרא עוד
      להקל על המאמץ ולטפל בהתמכרות
      הסתמכות על היתרונות של בית מאזן מאלכוהול פרטי עשויה להקל על המאמץ שלכם להתפכח. פיכחון הוא יעד שאליו יש להגיע לאחר מסע יעיל ועשיר במגוון מיומנויות שניתן וחשוב לרכוש,כדי שתוכלו לא רק להגיע לפיכחון אלא גם לשמור עליו. ואין ספק כי דרך זו יכולה ל(...)
      קרא עוד
      טיפול וסיוע מסביב לשעון
      אי הידיעה למה לצפות מתוכנית טיפול בהתמכרות עלולה לגרום לאדם להרגיש רתיעה מכניסה לטיפול. בית מאזן מאלכוהול באשפוז מלא מציע טיפול וסיוע מסביב לשעון. אם אתם רוצים לקבל סיוע לבעיית האלכוהוליזם, אתם צריכים להתגורר במרכז לתקופה מסוימת, מה שאומר ש(...)
      קרא עוד
      מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
      השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

        חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים