מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

    קרוסלת התמכרות: איך נגמלים ולא נופלים חזרה?

    התמכרות משולה למחלה, ואף למחלה כרונית. וילה מטריקס, בית מאזן פרטי, נוסד מתוך ההבנה כי ההתמכרות הינה סימפטום של בעיה אחרת, ולא הבעיה עצמה, ולכן בוילה מספקים לנגמלים אפשרות לעבור תהליך גמילה ושיקום מהתמכרויות שונות, באווירה משפחתית, ובמתן טיפולים מותאמים אישית בראייה הוליסטית, בליווי צוות מקצועי ותומך וכל זה במתחם אקסקלוסיבי בו יש מענה לכל צרכיו של המטופל. אם תהיתם לגבי קרוסלת התמכרות: איך נגמלים ולא נופלים חזרה? על כך במאמר הבא.

    אז איך נגמלים ולא נופלים חזרה?

    אמנם אי אפשר להבטיח כי מכור אשר נגמל לא ישוב אל ההתמכרות שלו לאחר זמן מה, אך ניתן להגדיל את הסיכויים לכך בכמה דרכים:

    • לעצור את ההתמכרות כמה שיותר מוקדם: במידה ויש חשד להתמכרות או מרגע הגילוי לגבי ההתמכרות, יש לפעול באופן מידי על מנת לעצור את התדרדרות והחמרה נוספת ולהתחיל בתהליך גמילה ושיקום.
    • קבלת תמיכה וליווי מקצועי: יש לפנות לקבלת סיוע ותמיכה מגורמים מקצועיים במספר תחומים אשר ילוו את הנגמל ואת בני משפחתו בתהליך הארוך והמורכב של הגמילה. הליך גמילה מצריך רשת חזקה ויציבה של תמיכה עבור כל המעורבים בדבר.
    • טיפול בשורש הבעיה: כאמור, ההתמכרות אינה "הבעיה" אלא דרך התמודדות או בריחה אשר האדם סיגל לעצמו, עקב בעיה אחרת בחייו, דוגמת קושי או משבר. אי לכך יש לוודא כי גורם מקצועי מלווה את המטופל אל מקום בריא ומאוזן יותר, ועל המטופל לעבור תהליך בו הוא רוכש כלים כיצד לחזק את עצמו ולהחליף את המנגנון החולה במנגנון התמודדות בריא ותקין.
    • יצירת תשתית לאורח חיים מאוזן ו"נקי" גם לאחר תהליך הגמילה, בין אם מדובר בסביבה הפיזית בה שוהה האדם ובין אם מדובר באנשים המקיפים אותו ותומכים או משפיעים עליו.

    לסיכומו של דבר

    תהליך גמילה הינו עניין מורכב אשר מצריך הסתגלות רבה מצד כל המעורבים, וצריכים להתקיים הרבה תנאים בכדי שהאדם הנגמל יישאר "נקי" מן ההתמכרות לאורך זמן. אי לכך מומלץ מאוד לפנות אל בית מאזן מתמחה על מנת לוודא כי תהליך הגמילה והשיקום יתנו תוצאות אופטימליות.

    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

      מאמרים נוספים
      לקחת את עצמכם בידיים ולטפל בהתמכרות
      הימורים כפייתיים הם שם נוסף להתמכרות להימורים, שעלולה להוביל למצוקה כלכלית ולעומס על מערכות יחסים ומקום העבודה. התמכרות להימורים שונה מהתרגשות מזדמנת או הימורים שניתנים לניהול בכך שהיא עשויה להשתלט על חייו של אדם. זה יכול לקרות לכל אחד בכל(...)
      קרא עוד
      להקל על המאמץ ולטפל בהתמכרות
      הסתמכות על היתרונות של בית מאזן מאלכוהול פרטי עשויה להקל על המאמץ שלכם להתפכח. פיכחון הוא יעד שאליו יש להגיע לאחר מסע יעיל ועשיר במגוון מיומנויות שניתן וחשוב לרכוש,כדי שתוכלו לא רק להגיע לפיכחון אלא גם לשמור עליו. ואין ספק כי דרך זו יכולה ל(...)
      קרא עוד
      טיפול וסיוע מסביב לשעון
      אי הידיעה למה לצפות מתוכנית טיפול בהתמכרות עלולה לגרום לאדם להרגיש רתיעה מכניסה לטיפול. בית מאזן מאלכוהול באשפוז מלא מציע טיפול וסיוע מסביב לשעון. אם אתם רוצים לקבל סיוע לבעיית האלכוהוליזם, אתם צריכים להתגורר במרכז לתקופה מסוימת, מה שאומר ש(...)
      קרא עוד
      מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון
      השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

        חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים